Albert Heijns Van-het-kastje-naar-de-muur-tactiek

Albert Heijns failDe laatste tijd treffen wij regelmatig bij onze Albert Heijn (zowel op de Elandsgracht als op de Postjesweg) zuivelproducten aan die niet of nauwelijks meer houdbaar zijn. Maar gisteren sloeg alles. We hadden ‘s middags dubbelvla gekocht en toen we die ‘s avonds op tafel zetten, bleek hij maar liefst een week over tijd.

Tijd voor actie. We mailden de servicedesk van Albert Heijn en kregen een snelle reactie: “Dagelijks worden alle artikelen in de winkel gecontroleerd op de houdbaarheidsdatum. Als de houdbaarheidsdatum van een artikel is verlopen wordt deze verwijderd. Ondanks deze scherpe controle kan het voorkomen dat er een artikel, waarvan de datum verlopen is, over het hoofd wordt gezien.”

Vervolgens werden we teruggestuurd naar de servicebalie van de winkel. Het hoofdkantoor kon blijkbaar niks voor ons doen. Omdat we deze vla juist in een ander filiaal gekocht hadden én omdat we het bonnetje niet bewaard hadden (wie doet dat wel met zijn kassabon?) lieten we het er weer bij zitten en kon Albert Heijn ons voor de zoveelste keer bedorven zuivel in de mik schuiven zonder daarvoor de financiële consequentie te hoeven slikken…