De autofabriek van Nedcar in Limburg bevindt zich in zwaar weer. Daimler/Chrysler trekt zich terug en Mitsubishi beraadt zich op zijn positie. Wat je nu zou verwachten is dat de fabriek extensief reclame voor zichzelf gaat maken. Als fabriek in een hogeloonland zou je extra’s aan moeten bieden die het waard maken jouw productie niet naar Polen of India te verplaatsen. Laat je bijvoorbeeld voorstaan op je buitengewone kwaliteit, je betrouwbare productie of je goed opgeleide personeel.
De doodsteek is natuurlijk om je te tonen als je zooitje ongeregeld dat bij het eerste zuchtje tegenwind de boel de boel laat en in een bus naar Den Haag kruipt. Welke goed nadenkende autofabrikant brengt nu zijn productie naar een duur land als hij weet dat de medewerkers daar zomaar in staking gaan? Antwoord: een autofabrikant die dermate hoge subsidies van de regering van dat dure land weet los te peuteren, dat de productie van een auto aldaar net zoveel kost als in – pak hem beet – Kaboel.
One Response to Nedcars merkwaardige PR-acties