Basisverzekering – nee! Je bent overgestapt??

Internet, energie, ziektekosten, overstappen doe je alleen wanneer het heel gunstig is, want zodra je in de maalstroom van zo’n stroperige organisatie terecht bent gekomen tekent het rampspoed zich voor je af.

Met de invoering van de basisverzekering ben ik overgestapt van Agis naar het Zilveren Kruis, aangezien mij dat op maandbasis bijna 20 euro zou schelen. Natuurlijk verloopt de overgang niet vlekkeloos. Pas anderhalve maand na mijn overstap kreeg ik een polisblad van het Zilveren Kruis opgestuurd, en verdomd als het niet waar is: het klopt niet!

Ik ben alleen voor de basisverzekering ingeschreven, terwijl ik ook enkele extra verzekeringen (tandarts e.d.) opgegeven had. Vooruit, bellen maar. Helaas, telefonisch is het Zilveren Kruis onbereikbaar (na 15 minuten wachten gooi ik namelijk de hoorn erop). Op de website van het Zilveren Kruis staat geen formulier voor het “herstellen van fouten van onze gehaaste medewerkers”, dus ik vul maar een “wijzigingsformulier” in.

Ben benieuwd waar dit toe gaat leiden…