De laatste tijd zie je steeds meer diensten voor hoger opgeleiden. Daten voor hoger opgeleiden, banensites voor hoger opgeleiden, verzekeringen voor hoger opgeleiden. “Hoger opgeleiden” is in marketingtermen een niche, maar in feite gaat om een eufemisme voor de groep die men eigenlijk wil weren: bejaarden, allochtonen, voortijdige schoolverlaters en andere achterstandsgroepen met een chronisch geldgebrek.
Goed nieuws nu voor alle vaders in die achtergestelde groepen: er is nu een blad dat zich voor de verandering eens niet expliciet richt op hoger opgeleiden: Papa! Het sterkste tijdschrift voor vaders. S. kwam per ongeluk met dit blad aanzetten. Een greep uit de inhoud: auto’s, racen, Marco Borsato, Dries Roelvink, vissticks, Robert Schoemacher, nietszeggende weetjes, clichevolle vaderervaringen en interviewvragen als “Laat je niet heel veel scheten van al die eieren?”. Je kunt zelfs een liposculptuur (verzin maar eens wat dat nou weer is) winnen.
Ik ben niet eerder een zo pretentieloos blad tegengekomen dat mannen als doelgroep heeft, zich probeert te positioneren tussen de Viva en de Prive, en toch niet volstaat met ontklede dames. Kortom, volstrekt overbodig, ook voor hoger opgeleiden.
3 Responses to Lectuur voor papa